mącznica lekarska

Mącznica lekarska i inne rośliny na zdrowy układ moczowy

Zdrowy organizm to taki, w którym wszystkie układy działają sprawnie. Gdy zawodzi jeden narząd, odbija się to zazwyczaj niekorzystnie na innych. Dlatego tak ważne jest systematyczne kontrolowanie swojego stanu zdrowia.

Szczególnie wrażliwy na choroby jest układ moczowy. Nie zawsze możliwa jest szybka wizyta lekarska, ale nie powinno nas to powstrzymywać przed podejmowaniem działań w kierunku dobrego zdrowia i samopoczucia. Jest wiele roślin, które z powodzeniem można wykorzystać do domowego leczenia.

3 popularne rośliny dla zdrowia układu moczowego

Najpopularniejszym owocem w walce o zdrowy układ moczowy jest żurawina. Jest ona dostępna w większości sklepów z żywnością i aptek. Sprawdza się wyśmienicie w przypadku infekcji pęcherza moczowego, bowiem ułatwia wydalanie szkodliwych bakterii. Warto ja także włączyć do diety jako profilaktykę przed często nawracającymi infekcjami.

mącznica lekarskaKolejną rośliną godną uwagi jest mącznica lekarska. W połączeniu z innymi ziołami ma działanie ułatwiające usuwanie kamieni nerkowych. Mącznica lekarska zapobiega infekcjom dróg moczowych i pomaga przy już istniejących stanach zapalnych. Najlepiej jest korzystać z gotowych kompozycji zielarskich zawierających te zioło.

W łagodnych stanach zapalnych dróg moczowych pomocna może być pokrzywa. Jest szczególnie ceniona przy zbyt skąpym wydalaniu moczu, dlatego szczególnie wiosną warto jest zrywać świeże listki na napar lub sok.